hoi zeemeermin,
zelfhypnose is zowieso al een vrij vaag begrip. Volgens velen kan 'hypnose' alleen geinduceerd worden
door een hypnotiseur....maar goed, da's een ander verhaal.
Je bedoeld jezelf in een soort trance-achtige staat (alpha) brengen
waarin suggesties worden geabsorbeerd of waarmee je jezelf in een andere gemoedstoestand brengt neem ik aan.
Hoe je dit doet? Gewoon rustig liggen, ogen dicht en luister bv naar een bandje met suggesties (bv op hypnosisdownloads staan er veel....wel in het engels) of middels bv een fantastisch hulpmiddel, de zgn laxman (
www.laxman.nl): deze brengt je in een echte hypnose, waarbij de resultaten dus naargelang zijn!
Om te LEREN om jezelf in een hypnotische staat te brengen is er bv een programma van silva: de silva methode (2 daagse training voorzover ik zo uit m'n hoofd weet) OF voor de mensen die ECHT zichzelf overal en altijd in een echte diepe hypnose willen kunnen brengen heb ik zelf de EgoSwitch ontwikkeld: dit is zelfhypnose op steroids: jezelf in een echte diep staat van hypnose brengen (tot theta niveau) ten alle tijden.
www.hypnooyen.nl/?egoswitchJe ziet het....keus genoeg.van light tot deep

Het gaat echter om het doel: voor sommige dingen is een lichte hypnose (ogen gesloten) al vaak genoeg.
Als je meer vragen heb laat maar weten.
Gr