Mijn Ervaring

Positieve en negatieve ervaringen m.b.t. hypnose

Mijn Ervaring

Berichtdoor mirkku » wo 25 aug 2010, 11:20

Afgelopen zaterdag zaten ik en een vriendin op de voorste rij te kijken naar de show van een hypnotiseur, bij het straattheater in Wageningen. Hij sprak de mensen toe en 1 voor 1 vielen ze in hypnose. Ik was al best onder de indruk van hoe makkelijk het ging, totdat de hypnotiseur deze zin uitsprak: 'het publiek mag ook meedoen'. Hij was nog niet uitgesproken of het overviel me, en ik hing als een zombie in mijn stoel. Het was net of ik knock-out werd geslagen door zijn stem. Het gevoel was heel zwaar, en heel donker, maar het meest ontspannen gevoel wat ik ooit heb meegemaakt. Toen ik weer 'wakker' werd merkte ik dat ik 1 van de mensen op de stoelen was, waar de rest naar keek. En het grappige was dat mijn vriendin ook naast me zat! De rest van de avond heb ik er nog wat verdwaasd bij gelopen... Ik voelde me nog een beetje zweverig.
Vandaag heb ik de hypnotiseur op youtube opgezocht, en keek ik naar hoe hij andere mensen in hypnose bracht, maar na 1 minuut zette ik snel het filmpje op pauze, want het begon bij mij ook te werken!!! ook heel apart, dat het zelfs gewoon via de computer werkt! Maar waarschijnlijk heb ik nu gewoon een zwak voor zijn stem.. Ik zou het ook zo nog een keer doen, om dat relaxte gevoel weer te ervaren...

Ik vraag me verder af of er nog meer mensen hier onder hypnose zijn geweest, en hoe die het vonden, en/of wat ze onder hypnose gedaan hebben.
mirkku

Re: Mijn Ervaring

Berichtdoor ruud » do 02 sep 2010, 08:08

hoi mirkku,
Je bent wat hypnotiseurs noemen een 'somnambulist'.
Ca. 25% van de wereldbevolking is dit: overgevoelig hiervoor.
Ik noem het een 'gave'! Gebruik dit!
Dit houd in dat hypnose voor jou makkelijk(er) wonderen kan verrichten,
nu en in de toekomst.
Veel succes ermee :-)
Gr
Ruud
ruud

Re: Mijn Ervaring

Berichtdoor paardebloem » za 20 nov 2010, 22:59

Dit relaas geeft goed weer wat er zoal mogelijk is met hypnose. En de techniek is eenvoudig. De hypnotiseur brengt in de geest van de hypnotisé(e) als het ware een slotje aan, waarvan hij alleen de sleutel heeft. Maar op you tube ligt een kopietje van die sleutel voor het oprapen. Jij zette het you tube filmpje af. Schrok je van het effect? Terecht! Je verlangt nog naar het herbeleven van die trance toestand. Dat verlangen geeft jou de mogelijkheid om nog eens opnieuw onder die hypnotische invloed te geraken.

Ik weet niet door wie je gehypnotiseerd bent, ken de persoon niet. Ik zou ook geen verdachtmakingen willen uiten en ik zit dit hier niet te tikken om jou bang te maken, maar ik zie wel een risico. Ik ben nog maar kort geleden in dit thema gedoken, maar ik las wel vele malen, dat hypnose steeds beter gaat werken, naarmate de hypnotisé(e) vaker in trance geweest is. Dat verlangen naar de ontspannen gevoelens die je hebt gedurende de trance werkt daarop versterkend. En als iemand neigt tot verslavende gewoontes, dan loopt die persoon denk ik risico om een hypno-slaaf of -slavin te worden.

Nogmaals ik wil niemand bang maken. Maar voorzichtigheid lijkt mij geboden. Ik ben niet bang voor vrachtauto's, maar ga wel van de weg af als er een komt aandenderen.
paardebloem

Keer terug naar Ervaringen met hypnose