Afgelopen zaterdag zaten ik en een vriendin op de voorste rij te kijken naar de show van een hypnotiseur, bij het straattheater in Wageningen. Hij sprak de mensen toe en 1 voor 1 vielen ze in hypnose. Ik was al best onder de indruk van hoe makkelijk het ging, totdat de hypnotiseur deze zin uitsprak: 'het publiek mag ook meedoen'. Hij was nog niet uitgesproken of het overviel me, en ik hing als een zombie in mijn stoel. Het was net of ik knock-out werd geslagen door zijn stem. Het gevoel was heel zwaar, en heel donker, maar het meest ontspannen gevoel wat ik ooit heb meegemaakt. Toen ik weer 'wakker' werd merkte ik dat ik 1 van de mensen op de stoelen was, waar de rest naar keek. En het grappige was dat mijn vriendin ook naast me zat! De rest van de avond heb ik er nog wat verdwaasd bij gelopen... Ik voelde me nog een beetje zweverig.
Vandaag heb ik de hypnotiseur op youtube opgezocht, en keek ik naar hoe hij andere mensen in hypnose bracht, maar na 1 minuut zette ik snel het filmpje op pauze, want het begon bij mij ook te werken!!! ook heel apart, dat het zelfs gewoon via de computer werkt! Maar waarschijnlijk heb ik nu gewoon een zwak voor zijn stem.. Ik zou het ook zo nog een keer doen, om dat relaxte gevoel weer te ervaren...
Ik vraag me verder af of er nog meer mensen hier onder hypnose zijn geweest, en hoe die het vonden, en/of wat ze onder hypnose gedaan hebben.

News