[Recensie]Cursus Toneelhypnose

Voor discussies over hypnose opleidingen, seminars en cursussen

[Recensie]Cursus Toneelhypnose

Berichtdoor Twisty » do 28 okt 2010, 10:39

Ik heb een aantal weken terug de cursus Toneelhypnose gevolgd van Raymond Doetjes en ik moet zeggen; het was een hele leuke dag!

Toen we (vroeg) binnenkwamen lagen er al pennen en schriften klaar voor aantekeningen, ook lag er een bundel over toneelhypnose klaar die je naderhand als naslagwerk kon gebruiken.

We begonnen met wat geschiedenis en theorie over hypnose (belangrijk natuurlijk) en daarna meteen met onze eerste praktijk opdracht, de "handshake interrupt" inductie. daarna werd er dieper op inductie technieken en de bedoeling ervan ingegaan.

Daarna kwamen er zaken als pretalk, deepening, veiligheid, skits.. etc. aan bod gezien daar veel meer aandacht aan gegeven moet worden. Er werd verteld wat we wel kunnen doen en "ethisch" gezien niet moeten doen, wie we wel en wie we beter niet uit moeten nodigen op het podium en hoever we met skits kunnen gaan.

Tussen de middag stond er een lunch voor ons klaar en konden we gezellig kletsen met elkaar.

Verder hebben we een aantal praktijk opdrachten gehad en gewoon heel veel uitleg over de belangrijke aspecten van podium hypnose.

Het was een zeer leerzame dag, ook voor mensen die al enige ervaring met hypnose hadden. Aan het eind kreeg iedereen ook een certificaat als bewijs van deelname.

Gr,
Twisty

p.s. Mijn eerste recensie, dus misschien niet top kwaliteit ;-)

Link naar de training : http://hypnomentalist.com/hypnomentalist_nl/Trainingen.html
Twisty

Re: [Recensie]Cursus Toneelhypnose

Berichtdoor ruud » do 28 okt 2010, 11:13

Ah, bij Raymond!
Ja die is leuk en goed. Hij heeft ook wat opgetrokken en gedaan met
Anthony Jacquin (net als mezelf) en die leert je er ook nog eens prachtige
unieke mentalisten-hypnose-combinaties bij :-)
Zijn rechterhand is (kev sheldrake) een van de uitvinders van diverse
gigs voor o.a. derrren brown....

Als je geinteresseerd bent om je kunsten op een nog wat hogere lat te leggen, is het misschien heel interessant voor je om mijn 2-daagse cursus 'effectieve hypnose therapie' te volgen (opvolgcursus voor mensen die al kennis met hypnose hebben): hier leer je de dingen zoals je ze ook wilt weten (achterste van de tong :-) ) inclusief snel en effectief veranderwerk!
http://www.hypnosecursus.nl/articles/16 ... gina1.html

Trouwens, je achtergrond met goochelen kan een heel leuke variant zijn ja!
Laat je het me met een pm (of ons hier) weten als je een optreden hebt? Lijkt
me leuk om je in actie te zien!

groetjes
ruud

Berichtdoor Twisty » do 28 okt 2010, 11:29

Ziet er interessant uit die vervolg training. Ik wil wel eerst een tijdje wat ervaring op doen met wat ik nu geleerd heb en dan zal ik zeker gaan kijken naar vervolg trainingen :-)..

Zodra ik een goede opzet heb voor een show ga ik wat "pilot" optredens organiseren om te kijken of het aanslaat bij mensen. Zodra het bekend is wanneer dat zal zijn(kan nog wel een tijdje duren) zal ik het ook posten op het forum en dan zijn jullie ook welkom ;-)

gr
Twisty

Berichtdoor ruud » do 28 okt 2010, 11:48

Ik hoor het graag!
Alvast succes twisty!
ruud

Keer terug naar Opleidingen en cursussen